
Wireless internet
toegang
Bij ongeoorloofd gebruik van onze internet
toegang, zoals deze is omschreven in de
"Algemene
voorwaarden Solcon Internetdiensten"
krijgt de betreffende gebruiker, zonder
voorafgaande
waarschuwing,
geen verbinding meer naar WifiHw.nl
wireless internet toegang.
Algemene
voorwaarden Solcon Internetdiensten
Algemene
Contractsvoorwaarden van Solcon Internetdiensten B.V. Gedeponeerd bij het
Handelsregister van de Kamer van Koophandel Flevoland op 14 april 2005 onder
nummer 39071501
Artikel 1 - Definities
In deze Algemene Contractsvoorwaarden wordt verstaan onder:
1.1 Algemene Contractsvoorwaarden - de onderhavige algemene voorwaarden voor de
verkoop en levering van Producten en Diensten van Solcon.
1.2 Solcon - Solcon Internetdiensten BV, Postbus 127, 8250 AC Dronten.
1.3 Contractant - De Consument of entiteit die, al dan niet met het oog op de
totstandkoming van een overeenkomst een offerte of aanbieding heeft ontvangen,
en/of met Solcon een Contract aangaat en/of wil aangaan, en/of die de Website
van Solcon bezoekt.
1.4 Consument - Een natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van
een beroep of bedrijf.
1.5 Contract - Het geheel aan afspraken tussen Solcon en Contractant waarop deze
Algemene Contractsvoorwaarden van toepassing zijn.
1.6 Dienst - Iedere op grond van het Contract door Solcon te verrichten dienst
of te verrichten werkzaamheden, alsmede alle daarbij voortgebrachte roerende
zaken en onstoffelijke werken die bestemd zijn voor Contractant. De Diensten
welke Solcon levert zijn onder meer:
1.6.1 (DSL) Internet Access - De dienst waarmee toegang tot het Internet wordt
verkregen, al dan niet op basis van de DSL transmissietechniek.
1.6.2 Housing - De plaatsing van een server en/of het ter beschikking stellen
van serverruimte en het verzorgen van de koppeling aan het Internet, al dan niet
in combinatie met Hosting.
1.6.3 Hosting - Het plaatsen van data op een server welke gekoppeld is aan het
Internet.
1.6.4 VOIP - Voice Over Internet Protocol; Het via de internetaansluiting kunnen
bellen en gebeld kunnen worden.
1.7 Aansluiting - De door Solcon ter beschikking gestelde voorzieningen die het
mogelijk maken gebruik te maken van de
Dienst.
1.8 Toegangscode - Unieke benaming ("log in") en password van Contractant die
Solcon ter beschikking stelt aan Contractant teneinde toegang te verkrijgen tot
de Dienst.
1.9 Software - De software in objectcode die door Solcon aan Contractant wordt
verstrekt of anderszins ter beschikking wordt gesteld in het kader van een
Contract, met inbegrip van de aan die software gerelateerde documentatie.
1.10 IP - Internet Protocol, een protocol dat communicatie via het Internet
mogelijk maakt.
1.11 Internet - het geheel aan gekoppelde netwerken van Solcon en derden.
1.12 Netwerk - de technische infrastructuur, inclusief de overdrachtsapparatuur
en, waar van toepassing, de routeringsapparatuur, transmissiesystemen en andere
technische middelen die de overdracht mogelijk maken van signalen tussen
aansluitpunten via kabels, radiogolven, optische middelen of andere
elektromagnetische middelen.
1.13 Netwerkaansluitpunt - fysiek punt waarop een Contractant de toegang tot het
Netwerk wordt geboden.
1.14 OPTA - Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit.
1.15 Randapparatuur - Alle apparaten, die bestemd zijn om rechtstreeks op een
Netwerkaansluitpunt te worden aangesloten, of die kunnen dienen voor interactie
met een openbaar telecommunicatienetwerk en/of het Netwerk via directe of
indirecte aansluiting op een Netwerkaansluitpunt ten behoeve van de
overbrenging, verwerking of ontvangst van informatie; Voor (DSL) Internet Access
is dit alle apparatuur die als onderdeel van (DSL) Internet Access op locatie
bij de in de dienstbeschrijving (DSL) Internet Access gedefinieerde
Eindgebruiker wordt geïnstalleerd.
1.16 Telecommunicatiedienst - een Dienst die geheel of gedeeltelijk bestaat in
de overdracht of routering van signalen over een telecommunicatienetwerk
inclusief het Netwerk.
1.17 Voorzieningen - faciliteiten, waaronder mede begrepen apparatuur, Software
en voor zover van toepassing het Netwerkaansluitpunt, ten behoeve van de
(op)levering van een Dienst die door Solcon worden gebruikt en/of ter
beschikking gesteld aan Contractant.
1.18 Internetdienst - Diensten die geheel of gedeeltelijk op basis van IP worden
verricht.
1.19 Linesharing - Het delen van een telefoonlijn voor zowel DSL als spraak.
1.20 Schriftelijk - Onder schriftelijke berichten worden ook faxberichten en
emailberichten begrepen. Emailberichten aan Solcon kunnen uitsluitend worden
gezonden aan “info@Solcon.nl”, tenzij Solcon een ander emailadres schriftelijk
bekendmaakt. De door Solcon opgeslagen versie van het betreffende bericht geldt
als bewijs daarvan, behoudens tegenbewijs door Contractant. Emailberichten
worden geacht te zijn ontvangen op de dag van verzending daarvan, tenzij de
ontvanger het tegendeel daarvan bewijst. Solcon is niet aansprakelijk wanneer
berichten niet worden ontvangen tengevolge van technische storingen in de
internettoegang of emailbox van Contractant.
1.21 Website - de website met het webadres www.solcon.nl of enige andere website
onder beheer van Solcon gebruikt voor het beschikbaar stellen van informatie
door middel waarvan Producten en/of Diensten of informatie daarover ter
beschikking worden gesteld.
1.22 Product - Iedere op grond van een Contract door Solcon te leveren of
geleverd goed, waaronder mede te verstaan Software.
1.23 Intellectuele Eigendomsrechten - Alle rechten van intellectuele en
industriële eigendom en daarmee verwante rechten, zoals auteursrecht, merkrecht,
octrooirecht, modelrecht, handelsnaamrecht, databankrecht en naburige rechten,
alsmede rechten op know how en eenlijnsprestaties.
Artikel 2 - Algemene bepalingen; toepasselijkheid
2.1 Op alle aanbiedingen, offertes, orders, verkopen en leveringen van Producten
en Diensten door Solcon aan Contractanten en alle overeenkomsten terzake daarvan
en daarmee verband houdende zijn deze Algemene Contractsvoorwaarden van
toepassing. Deze Algemene Contractsvoorwaarden zijn tevens van toepassing op
ieder gebruik door Contractant van de Website. Op afwijkingen en/of aanvullende
bedingen kan door een Contractant slechts een beroep worden gedaan, indien en
voorzover die zijn opgenomen in een schriftelijke overeenkomst met Solcon.
Aanvaardingen van dergelijke bedingen geldt enkel voor die betreffende
overeenkomst waarvoor die afwijkende en/of aanvullende bedingen zijn
overeengekomen en laten onverlet de toepasselijkheid van de overige bepalingen
van deze Algemene Contractsvoorwaarden.
2.2 Deze Algemene Contractsvoorwaarden treden in de plaats van (eventuele)
eerdere Algemene Contractsvoorwaarden, of enige andere voorwaarden.
2.3 De toepasselijkheid van Algemene Contractsvoorwaarden of enige andere
voorwaarden die door Contractant mogelijk worden gehanteerd of waarnaar door
Contractant wordt verwezen, wordt door Solcon uitdrukkelijk van de hand gewezen.
Tenzij uitdrukkelijk door Solcon anders is aangegeven of schriftelijk anders
tussen partijen is overeengekomen.
2.4 Contractant met wie eenmaal op de onderhavige Algemene Contractsvoorwaarden
is gecontracteerd, stemt in met de toepasselijkheid van deze Algemene
Contractsvoorwaarden op latere overeenkomsten tussen hen en Solcon.
2.5 Solcon wordt terzake van alle overeenkomsten uitsluitend rechtsgeldig
vertegenwoordigd door degene(n) die blijkens inschrijving van Solcon in het
handelsregister van de Kamer van Koophandel bevoegd is (zijn) om Solcon te
vertegenwoordigen, of diegene die handelt op basis van een verkregen toereikende
schriftelijke volmacht van degene(n) die vertegenwoordigingbevoegd is (zijn) als
hiervoor bedoeld.
2.6 Beroep op een afwijking van deze Algemene Contractsvoorwaarden kan slechts
door Contractant worden gedaan indien de afwijking schriftelijk is
overeengekomen of door Solcon uitdrukkelijk is aangegeven dat een bepaling
(gedeeltelijk) niet of anders van toepassing is.
2.7 In alle gevallen waarin een Contract met Contractant eindigt of wordt
beëindigd blijven deze Algemene Contractsvoorwaarden de betrekkingen tussen
partijen beheersen voorzover dit voor de afwikkeling van het Contract nodig is.
Artikel 3 - Wijziging Algemene Contractsvoorwaarden
3.1 Solcon heeft het recht deze Algemene Contractsvoorwaarden te wijzigen. Ook
is Solcon gerechtigd aanvullende en afwijkende bepalingen van toepassing te
verklaren. Zulke wijzigingen gelden eveneens ten aanzien van reeds met
Contractant gesloten overeenkomsten en zullen daarop steeds van toepassing zijn
met inachtneming van het navolgende artikel 3.2. Wijzigingen treden in werking
op een door Solcon te bepalen datum. Solcon zal een minimum periode van 21 dagen
tussen de datum van bekendmaking en de datum van inwerkingtreding in acht nemen.
Indien Solcon geen datum van inwerkingtreding heeft bepaald, geldt voor de datum
van inwerkingtreding een periode van 30 dagen na datum van bekendmaking.
3.2 In geval van wijzigingen van de Algemene Contractsvoorwaarden die (i) Solcon
het recht geven de bedongen prijs binnen drie maanden na het sluiten van een
Contract te verhogen of (ii) Solcon de bevoegdheid te verlenen een prestatie te
verschaffen die wezenlijk van de toegezegde prestatie afwijkt, is Contractant
die een Consument is en die de gewijzigde en/of aanvullende voorwaarden niet
aanvaardt gerechtigd het betreffende Contract te ontbinden, mits hij dit binnen
een periode van 21 dagen na de bekendmaking (bij voorkeur schriftelijk) aan
Solcon bericht. Indien Contractant dit niet binnen die periode aan Solcon bekend
maakt, mag Solcon erop vertrouwen dat de gewijzigde of aanvullende voorwaarden
door Contractant zijn aanvaard en treden de gewijzigde of aanvullende
voorwaarden in werking vanaf de datum van inwerkingtreding.
3.3 Wijzingen, in- of aanvullingen op de Algemene Contractsvoorwaarden
tengevolge van wijzingen in wetten in formele en materiële zin, dan is de
voorgaande bepaling 3.2 niet van toepassing.
Artikel 4 - Het Contract
4.1 Alle door Solcon uitgebrachte offertes en aanbiedingen, in welke vorm en
onder welke naam dan ook, ook die op de Website, zijn vrijblijvend, tenzij
uitdrukkelijk anders door Solcon is vermeld. Het Contract tussen Solcon en
Contractant komt in alle gevallen eerst tot stand of wel (i) op het moment van
schriftelijke bevestiging van de inhoud van het Contract door Solcon, ofwel (ii)
op de dag dat Solcon met de uitvoering van het Contract is begonnen, ofwel (iii)
op een nader overeengekomen tijdstip, al naar gelang welk van de hiervoor onder
(i), (ii) en (iii) aangeduide situatie zich als eerste voordoet. Na aanvaarding
door Solcon van het aanbod van Contractant is onverwijlde herroeping door Solcon
mogelijk. Door herroeping komt geen Contract tot stand en is Solcon verplicht al
hetgeen zij reeds heeft ontvangen aan Contractant terug te betalen. Solcon is
gerechtigd een potentiële Contractant om haar moverende redenen te weigeren.
4.2 Contractant is niet gerechtigd om het Contract en/of enig recht of enige
verplichting die daaruit voortvloeit over te dragen, zonder voorafgaande
schriftelijke toestemming van Solcon.
4.3 Toezending van een offerte of aanbieding of ander document of het
achterlaten van bestelformulier of vergelijkbaar document bij Contractant
verplicht Solcon niet tot het aangaan van een Contract met Contractant.
4.4 Eventuele begrotingen, plannen of andere bescheiden die een offerte of
aanbieding van Solcon vergezellen, blijven te allen tijden eigendom van Solcon
en dienen op eerste verzoek (in geval van offline verzending: franco) aan Solcon
te worden geretourneerd. Zij mogen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming
van Solcon niet vermenigvuldigd of aan derden ter inzage gegeven of ter
beschikking gesteld worden.
4.5 Solcon is gerechtigd bij of op ieder moment na het aangaan van het Contract
van Contractant zekerheid te verlangen in de vorm van een bankgarantie of
anderszins veilig te stellen dat Contractant zowel aan zijn betalings- als aan
zijn overige verplichtingen zal voldoen.
4.6 Het Contract is niet overdraagbaar en gaat in op de eerste dag van
(op)levering van de Dienst, althans op een nader overeengekomen tijdstip.
4.7 Indien Contractant het Contract of zijn Toegangscode wil wijzigen, kan hij
hiertoe schriftelijk een verzoek indienen bij Solcon, voorzover dit niet via het
Internet zelf geregeld kan worden. Indien het verzoek door Solcon gehonoreerd
wordt, gaat de wijziging in op de dag van verzending door Solcon van de
bevestiging hiervan aan Contractant of op een ander door Solcon aan te geven
tijdstip.
4.8 Artikel 3 is voor het Contract van overeenkomstige toepassing.
Artikel 5 - Informatieplichten Solcon
5.1 Solcon draagt er zorg voor dat de Algemene Contractsvoorwaarden voor of bij
het sluiten van het Contract aan Contractant al dan niet elektronisch ter hand
worden gesteld. Contractant is zelf verantwoordelijk voor het desgewenst opslaan
en printen van de Algemene Contractsvoorwaarden en het Contract, door middel van
daartoe op de Website, in de Browser van Contractant of anderszins beschikbare
faciliteiten, en voor de toegankelijkheid van de opgeslagen kopie.
5.2 Onverminderd eventueel voor Solcon bestaande wettelijke verplichtingen om
het Contract en/of de Algemene Contractsvoorwaarden te bewaren, is Solcon niet
verplicht om een eventueel gearchiveerd Contract en/of de Algemene
Contractsvoorwaarden voor Contractant toegankelijk te houden.
5.3 Indien Solcon een gedragscode hanteert, is dit uitdrukkelijk vermeld op de
Website en zal Solcon aangeven op welke wijze deze via een Hyperlink of
anderszins is te raadplegen. De verplichtingen van Solcon vermeld in de
gedragscode gelden niet voorzover die tot meer strekken dan het bepaalde in het
Contract.
5.4 Indien het Contract uitsluitend door middel van de uitwisseling van
elektronische post of een soortgelijke vorm van individuele communicatie tot
stand is gekomen, is het bepaalde in artikel 5.1 en 5.3, eerste zin, niet van
toepassing.
5.5 Solcon stelt middels zijn Website onder meer de volgende informatie
beschikbaar:
a. naam, adresgegevens en inschrijving bij de Kamer van Koophandel;
b. de belangrijkste kenmerken van het Product en/of de Dienst;
c. de prijs met inbegrip van alle belastingen;
d. de wijze van aflevering en betaling;
e. de eventuele kosten van aflevering;
f. het adres waar Contractant een klacht kan indienen, welk adres wordt geacht
het hierboven sub a vermelde adres te zijn, tenzij op de Website van Solcon
anders wordt aangegeven.
5.6 Solcon wijst er hierdoor nadrukkelijk op dat Contractanten die Consument
zijn ontbindings- en/of vernietigingsmogelijkheden toekomen indien Solcon niet
voldoet aan in de wet vermelde informatieplichten. Voor andere Contractanten
zijn deze mogelijkheden uitdrukkelijk uitgesloten. Ieder eventueel specifiek
ontbindings- en/of vernietigingsrecht van Contractant die een Consument is op
grond van schending door Solcon van informatieplichten dient te worden
uitgeoefend binnen 14 (veertien) werkdagen na het totstandkomen van de
Overeenkomst, behoudens voorzover de wet een andere termijn voorschrijft.
Artikel 6 - Medewerking Contractant
6.1 Contractant is gehouden Solcon tijdig alle medewerking, informatie en
bescheiden te verschaffen die nodig is/zijn om het Contract tijdig en naar
behoren te kunnen uitvoeren.
6.2 Contractant staat in voor de juistheid van de omschrijving van iedere door
hem verstrekte opdracht, aanvraag voor offerte en voor alle overige informatie
op basis waarvan Solcon het Contract met Contractant aangaat en dit Contract
uitvoert.
6.3 Kosten van het opnieuw (laten) verrichten van (delen van) de Dienst als
gevolg van het niet aanleveren van gegevens en/of materialen of van aanlevering
van onjuiste en/of onvolledige gegevens en/of materialen door Contractant worden
afzonderlijk aan Contractant tegen de alsdan geldende tarieven in rekening
gebracht.
Artikel 7 - De Aansluiting
7.1 Solcon zal zich redelijkerwijs inspannen zo spoedig mogelijk de Aansluiting
(op) te leveren of operationeel beschikbaar te maken.
7.2 Solcon is gerechtigd de Aansluiting tot stand te brengen op een wijze die
zij noodzakelijk acht. Indien mogelijk, zal Solcon daarbij rekening houden met
de redelijke verzoeken van Contractant.
7.3 De door Solcon opgegeven levertijden zijn nimmer fatale termijnen, tenzij
uitdrukkelijk anders schriftelijk is overeengekomen. Voor zover de (op)levertijd
en / of (op)leveringstermijn en / of uitvoeringstermijn verlengd wordt, wordt
deze voorts verlengd met de tijd dat uitvoering van het Contract door niet aan
Solcon te wijten omstandigheden wordt vertraagd of bemoeilijkt, waaronder
begrepen vertragingen en levering door één of meer leveranciers van Solcon.
7.4 Contractant zal aanwijzingen van Solcon betreffende de (op)levering van de
Aansluiting opvolgen.
7.5 Contractant garandeert dat al hetgeen benodigd is voor het tot stand brengen
van de Aansluiting op de locatie van Contractant aanwezig en beschikbaar is.
Solcon is niet verantwoordelijk voor vertragingen in het tot stand brengen van
de Aansluiting indien dit het gevolg is van het niet voldoen aan zijn
(Contractant) verplichting uit dit artikel.
7.6 Contractant zal aansprakelijk zijn voor alle kosten die Solcon en /of haar
onderaannemers maken als gevolg van enige vertraging in de totstandbrenging van
de Aansluiting, voor zover deze vertraging het gevolg is van het niet nakomen
door Contractant van zijn verplichtingen uit de Overeenkomst.
Artikel 8 - De Dienst
8.1 Nadat Contractant aan alle voorwaarden zoals opgenomen in deze Algemene
Contractsvoorwaarden en het Contract voor toelating tot de Dienst heeft voldaan,
verleent Solcon hem toegang tot de Dienst.
8.2 Solcon is gerechtigd toegang tot (onderdelen van) de Dienst en/of
(onderdelen van) haar systeem en/of interfaces, al dan niet tijdelijk, te
blokkeren of het gebruik daarvan te beperken, en/of andere maatregelen te nemen,
indien zulks noodzakelijk is in het kader van overmacht of tijdelijk technisch
onderhoud. Contractant zal hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte worden
gebracht. Het uitgangspunt van Solcon is dat de overlast voor Contractant, maar
bovenal voor alle Contractanten in hun geheel, zoveel mogelijk wordt beperkt.
8.3 Solcon spant zich in om de Dienst met een minimum aan storingen en/of
onderbrekingen te leveren. Solcon garandeert echter geen ongestoorde of
ononderbroken levering van de Dienst. Indien er zich een storing of onderbreking
voordoet zal Solcon deze zo spoedig mogelijk -met zo min mogelijk overlast voor
alle Contractanten- verhelpen.
8.4 Indien de Dienst één werkdag (minimaal acht uur tussen 06:00 en 22:00 uur)
onderbroken of ernstig gestoord is geweest, door een omstandigheid die op geen
enkele wijze aan Contractant valt te verwijten, zal Solcon op verzoek van
Contractant een evenredig gedeelte van de door Contractant betaalde vergoeding
voor de Dienst aan Contractant terug betalen. In afwijking van de artikelen 18.7
en 18.11 is Contractant (inclusief Contractant die Consument is) nimmer
gerechtigd zonder toestemming van Solcon de uit hoofde van dit artikellid terug
te krijgen bedragen te verrekenen of andere betalingen op te schorten.
Vorderingen voor terugbetaling verjaren na één kalenderjaar, nadat het recht op
de terugbetaling is ontstaan.
8.5 Solcon is gerechtigd procedurele en technische wijzigingen en/of
verbeteringen op de Dienst en/of de Toegangscode door te voeren, indien zulks
nodig mocht blijken of een verbetering van de Dienst oplevert. Solcon zal
Contractant hierover tijdig informeren, indien deze de bereikbaarheid van het
Internet en/of daarop aangesloten netwerken voor Contractant nadelig
beïnvloeden.
8.6 Solcon is gerechtigd de toegang tot de homepage en/of het e-mail account van
Contractant te blokkeren dan wel anderszins maatregelen te treffen ten aanzien
van Contractant, zijn homepage of zijn e-mail account, indien zulks noodzakelijk
is om misbruik te voorkomen, Contractant en zijn (persoons)gegevens te
beschermen, om onrechtmatig gebruik van de Dienst (verder) te voorkomen, of op
last van daartoe bevoegde autoriteiten. Solcon zal Contractant tijdig van zulke
maatregelen op de hoogte stellen.
8.7 Solcon is gerechtigd de Toegangscode te wijzigen. Zij zal Contractant van
een wijziging tijdig op de hoogte stellen van de wijziging en hem de gewijzigde
Toegangscode meedelen.
8.8 Solcon is gerechtigd het afgegeven emailadres te wijzigen indien dit
noodzakelijk is, althans nodig is voor de continuering van de Dienst. Solcon zal
Contractant tijdig, in ieder geval 30 dagen voor de wijziging, op de hoogte
stellen van de wijziging. Bovendien zal zij ervoor zorgen dat emailberichten
naar het oude emailadres nog minimaal één jaar worden doorgestuurd naar het
nieuwe emailadres.
8.9 Solcon is niet aansprakelijk voor enige schade of kosten van Contractant,
als gevolg van enige in dit artikel genoemde maatregelen. De maatregelen laten
de betalingsverplichtingen van Contractant ook onverlet.
8.10 Contractant heeft toegang tot de Service desk van Solcon. De medewerkers
van de Service desk zijn niet gerechtigd afspraken te maken die Solcon binden.
Afspraken binden Solcon alleen indien zij schriftelijk aan Contractant zijn
bevestigd.
Artikel 9 - Gebruik van de Diensten en de Producten
9.1 Contractant zal alle door Solcon kenbaar gemaakte verplichtingen,
instructies en beperkingen, zoals neergelegd in deze Algemene
Contractsvoorwaarden, het Contract en anderszins door Solcon meegedeeld (op haar
website, via schriftelijke berichtgeving of anderszins), in acht nemen.
Hieronder zijn ook begrepen instructies m.b.t. het inloggen, het uitloggen, het
in acht nemen van de toegestane hoeveelheid dataverkeer via de homepage van
Contractant, het schonen van informatie etc.
9.2 Contractant is gehouden te handelen conform de toepasselijke wet- en
regelgeving en zich te gedragen conform hetgeen van een verantwoordelijk en
zorgvuldig handelend Contractant verwacht mag worden. Contractant zal bij het
gebruik van de Dienst zoveel mogelijk trachten te voorkomen dat de belangen van
Solcon geschaad worden.
9.3 Contractant zal de Dienst noch of enig Product - op welke wijze dan ook -
gebruiken of laten gebruiken voor het verrichten en/of mogelijk maken van
onrechtmatige handelingen, van strafbare feiten en/of voor handelingen die in
strijd zijn met de Netiquette (zoals van tijd tot tijd gepubliceerd op
http://www.nlip.nl/nl/netiquette en bij gebreke hiervan de versie elders op het
Internet uitgegeven door: NLIP, Branchevereniging Nederlandse Internet
Providers, Postbus 90407, 2509 LK Den Haag). De volgende handelingen worden in
ieder geval als ongeoorloofd gebruik aangemerkt: het plegen van inbreuk op
Intellectuele Eigendomsrechten van derden, diefstal; de onrechtmatige en/of
strafbare verspreiding van geheime of vertrouwelijke informatie; de
onrechtmatige of strafbare verspreiding van teksten en/of beeld- en
geluidsmateriaal, waaronder racistische uitingen, kinderporno, crimineel
dataverkeer, beledigende uitingen en zgn. "mailbommen"; computervredebreuk
("hacken") via de Dienst en/of met gebruikmaking van enig Product of het
Internet en handelingen ter voorbereiding hierop (zoals het zogenaamde
"poortscannen"); vernieling, beschadiging of onbruikbaar maken van systemen of
geautomatiseerde werken en software van anderen; het verspreiden van virussen of
het anderszins opzettelijk verstoren van communicatie of gegevensopslag; het
zich verschaffen van toegang tot het Internet of tot andere Netwerken door
middel van valse sleutels, valse codes, valse hoedanigheden; het zich
verschaffen van toegang tot (delen) van het Internet of Netwerken waarvan het
duidelijk is dat deze toegang niet voor Contractant of de gebruiker van de
Dienst open staat; het verzenden van zogenaamde "Spam" (ongevraagde e-mail in
grote hoeveelheden). Het plaatsen van content op de homepage of aanverwante
sites in gebruik door Contractant of content op de schijfruimte van de server in
strijd is met de goede zeden (in ieder geval vallen hieronder: pornografische,
racistische discriminerende, godlasterende of haatdragende teksten en/of
afbeeldingen) is niet toegestaan.
9.4 Het is Contractant niet toegestaan processen in gang te zetten of te laten
voortbestaan, waarvan hij redelijkerwijs kan vermoeden dat dit de overige
gebruikers van het Internet onevenredig hindert of het overige gebruik van de
Dienst onredelijk nadelig beïnvloedt.
9.5 Het is Contractant, zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van
Solcon, niet toegestaan (onderdelen van) een Netwerk of andere gebruikers, al of
niet binnen zijn organisatie, op enigerlei wijze te verbinden met (onderdelen
van) de Dienst.
9.6 Contractant is verantwoordelijk voor het gebruik van de Dienst, ook als de
Dienst door een ander wordt gebruikt, tenzij Contractant aantoont dat het
gebruik door de ander jegens hem onrechtmatig was en Contractant verder ook geen
enkel verwijt gemaakt kan worden ten aanzien van dat gebruik of het mogelijk tot
dat gebruik. Contractant is verantwoordelijk voor ieder gebruik van zijn
Toegangscode en zijn e-mail adres. Contractant is voorts verantwoordelijk voor
iedere uiting en alle informatie op zijn homepage, internet pagina's en op zijn
server(ruimte).
9.7 Het is Contractant niet toegestaan de Dienst aan derden te verhuren, te
verkopen of op andere wijze ter beschikking te stellen. Het incidenteel en
kortdurend ter beschikking stellen van de Dienst aan derden om niet is wel
toegestaan.
9.8 Contractant draagt zorg en is verantwoordelijk voor de benodigde hardware en
(het installeren van) software en randapparatuur en het functioneren daarvan om
zich met het Netwerk van Solcon in verbinding te kunnen stellen.
9.9 Aan Contractant wordt voor de duur van het Contract een niet-exclusieve en
niet overdraagbare licentie verstrekt om de Software te gebruiken voor de Dienst
en/of het Product. Contractant is akkoord met de licentievoorwaarden behorend
bij de Software en de bijbehorende productspecificaties die Solcon voorafgaand
aan het sluiten van een Contract ter beschikking zal stellen. Indien Contractant
niet akkoord is met de licentievoorwaarden, dient hij dit onverwijld
schriftelijk te melden aan Solcon, dient hij de Software te deïnstalleren en de
Software met toebehoren aan Solcon retour te zenden. Indien hierdoor het gebruik
van de Dienst en/of Product (deels) onmogelijk wordt, komt dit volledig voor
risico en rekening van Contractant.
9.10 Contractant onthoudt zich van het verveelvoudigen en/of openbaar maken van
de Software, anders dan noodzakelijk voor het normale gebruik van de Dienst
en/of het Product.
9.11 Contractant onthoudt zich van het aanbrengen van enige wijzigingen of
toevoegingen in of het verwijderen van (delen van) de Software en/of enige
(Intellectuele Eigendoms-)aanduidingen. Hetzelfde geldt voor mededelingen dat
bepaalde informatie van vertrouwelijke aard is.
9.12 Tenzij schriftelijk anders overeengekomen is het Contractant niet
toegestaan derden gebruik van de Software te laten maken. Voorts is het niet
toegestaan beveiligingen of technische (gebruiks)beperkingen van Software te
verwijderen of te omzeilen. Het is Contractant die een Consument is toegestaan
van ter beschikking gestelde Software een back-up exemplaar te maken mits dat
identiek is aan het oorspronkelijk exemplaar en mits dit dezelfde aanduidingen
van de rechthebbende met betrekking tot Intellectuele Eigendomsrechten en
mededelingen over vertrouwelijkheid bevat als het oorspronkelijke exemplaar.
9.13 Behoudens zover toegestaan door de wet, is Contractant niet gerechtigd de
Software of delen daarvan te decompileren, of de Software aan reverse
engineering te onderwerpen.
9.14 Solcon mag alle noodzakelijke maatregelen nemen om te voorkomen dat Solcon
aansprakelijk is of kan worden gesteld voor informatie die door gebruik van de
Dienst wordt opgeslagen en/of doorgegeven. Indien Contractant in strijd handelt
met dit artikel, met uitzondering van lid 8, of indien er duidelijke
aanwijzingen zijn dat Contractant in strijd met één van deze bepalingen handelt,
is Solcon gerechtigd hem de toegang tot de Dienst te ontzeggen, de Dienst
(gedeeltelijk) af te sluiten, zijn e-mail account en/of homepage af te sluiten,
het Contract zonder nadere ingebrekestelling op te zeggen of het Contract in of
buiten rechte te ontbinden en/of andere maatregelen te nemen om het gebruik in
strijd met deze bepalingen te voorkomen. Contractant kan in dit geval geen
aanspraak maken op restitutie van vooruitbetaalde vergoedingen of op
schadevergoeding. Deze maatregelen ontslaan Contractant ook niet van zijn
(betalings)verplichtingen uit het Contract.
Artikel 10 - Intellectuele Eigendomsrechten
10.1 Alle Intellectuele Eigendomsrechten op alle Diensten of Producten
(inclusief de Software) met inbegrip van alle wijzigingen en/of uitbreidingen
daarvan berusten en blijven uitsluitend berusten bij Solcon en/of haar
licentiegever(s).
10.2 Contractant is gehouden om iedere mededeling als zal enig Product, Dienst
of enige Software inbreuk maken op een of meer rechten van derden onmiddellijk
schriftelijk aan Solcon te melden en de afhandeling van de zaak in of buiten
rechte volledig over te laten aan Solcon en deze daarbij alle verlangde
medewerking en informatie te verschaffen.
10.3 Indien het gebruik van enig Product, Dienst en/of enige Software wordt
beperkt of verboden omdat komt vast te staan dat die inbreuk opleveren op enige
Intellectuele Eigendomsrecht van derden, zal Solcon naar eigen keuze en in
afwijking van artikel 21:
- het Product, de Dienst, en/of de Software vervangen door gelijkwaardige
product, dienst of software die geen inbreuk maakt op rechten van derden, of;
- het Product, de Dienst, en/of de Software zodanig wijzigen of aanpassen dat
het product, de dienst of software geen inbreuk meer maakt/maken op die
betreffende rechten van derden, of;
- voor het Product, de Dienst, en/of de Software alsnog een (sub)licentie
verwerven voor Contractant, of;
- het Contract met Contractant schriftelijk al dan niet gedeeltelijk ontbinden.
Ten aanzien van Contractanten die geen Consumenten zijn wordt iedere verdere of
andere aansprakelijkheid uitgesloten.
10.4 In afwijking van het bepaalde in artikel 21 vrijwaart Solcon Contractanten
die Consumenten zijn tegen schade veroorzaakt door aanspraken van derden met de
strekking dat enig Product, Dienst en/of enige Software inbreuk oplevert op
rechten van dergelijke derden (inclusief eventuele Intellectuele
Eigendomsrechten van die derden), voor zover in rechte onherroepelijk is komen
vast te staan dat Solcon voor deze inbreuken verwijt valt te maken. Deze
verplichting tot vrijwaring komt echter te vervallen indien de beweerde inbreuk
is veroorzaakt door wijzigingen aangebracht door of namens Contractanten die
Consumenten zijn, door gebruik in combinatie met niet door Solcon ter
beschikking gestelde producten of diensten c.q. software of als gevolg van
gebruik op andere wijze dan daarvoor ter beschikking gestelde Producten of
Diensten of Software zijn ontwikkeld of bestemd.
10.5 Contractant staat ervoor in dat hij, indien en voorzover door hem in het
kader van het Contract aan Solcon materialen of gegevens ter beschikking worden
gesteld, daartoe gerechtigd is en dat deze materialen en gegevens geen inbreuk
maken op rechten van derden.
Artikel 11 - Randapparatuur
11.1 Het is Contractant niet toegestaan om Randapparatuur, die niet voldoet aan
de daarvoor geldende wettelijke voorschriften, aan te sluiten op het
Netwerkaansluitpunt. Het is Contractant niet toegestaan om zonder voorafgaande
schriftelijke toestemming van Solcon op het Netwerkaansluitpunt door derden
Randapparatuur te doen aansluiten.
11.2 Indien Contractant in strijd met lid 1 van dit artikel handelt is artikel 9
lid 14 van overeenkomstige toepassing, met dien verstande dat Solcon Contractant
eerst in de gelegenheid zal stellen om binnen een termijn van minimaal vijf
dagen de Randapparatuur te verwijderen en de eventuele schade te vergoeden.
Artikel 12 - Bijzondere bepalingen Internet Acces
12.1 Voor zover de Dienst bestaat uit (DSL) Internet Acces zijn de volgende
aanvullende bepalingen van toepassing in aanvulling op de overige bepalingen van
deze voorwaarden. Deze bijzondere bepalingen gaan voor en zijn een aanvulling op
de algemene bepalingen. Daarnaast zijn de bepalingen van artikel 14 van
toepassing indien krachtens bestaande of toekomstige wetgeving of algemeen
aanvaarde opinies (DSL) Internet Access te kwalificeren is als een
Telecommunicatiedienst. In dat geval gaan de bepalingen van dit artikel in het
geval van conflicterende (deel)bepalingen vóór de bepalingen van artikel 14.
12.2 Voor het kunnen leveren van (DSL) Internet Access dient Contractant te
beschikken over een daartoe geschikte aansluiting op een vaste telefoondienst
van KPN Telecom.
12.3 Solcon is geheel afhankelijk van derden voor wat betreft de beschikbaarheid
van (DSL) Internet Access op een bepaalde door Contractant gewenste locatie.
Solcon kan niet garanderen dat levering van DSL Internet Access op de door
Contractant gewenste locaties mogelijk is.
12.4 Solcon kan uitdrukkelijk geen minimumsnelheid en geen beschikbaarheids- en
/ of de capaciteitswaarden van (DSL) Internet Access garanderen. Evenmin kan
Solcon garanderen dat (DSL) Internet Access te allen tijde vrij van storingen
zal zijn.
12.5 Solcon is gerechtigd te allen tijde redelijke voorschriften met betrekking
tot het gebruik door Contractant van (DSL) Internet Access op te leggen. Indien
noodzakelijk, althans nodig voor een goede levering van de Dienst, kan Solcon
ook redelijke beperkingen aan het gebruik van de dienst opleggen.
12.6 Solcon wijst Contractant voor het gebruik van DSL Internet Access een vast
IP-adres toe. Contractant is verplicht om het door Solcon toegewezen IP-adres te
gebruiken. Solcon is gerechtigd het IP-adres van Contractant te allen tijde te
wijzigen.
12.7 De duur van de overeenkomst voor de levering van (DSL) Internet Access
bedraagt telkens1 (één) jaar, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk een andere
termijn is overeengekomen. De overeenkomst voor de levering van (DSL) Internet
Access kan (uitsluitend) schriftelijk worden opgezegd tegen de laatste dag van
de maand waarin de overeenkomst voor de levering van (DSL) Internet Access
eindigt, bij gebreke waarvan de overeenkomst voor de levering van (DSL) Internet
Access telkens automatisch één jaar wordt verlengd. Indien Solcon de
overeenkomst voor de levering van (DSL) Internet Access niet wil verlengen deelt
zij dit schriftelijk aan Contractant mee. De overeenkomst voor de levering van
(DSL) Internet Access eindigt dan tegen het einde van de Contractstermijn, dan
wel binnen één maand na mededeling.
12.8 Indien Contractant de Aansluiting voor DSL Internet Access wenst te
verplaatsen of te verhuizen naar een locatie waar Solcon geen DSL Internet
Access kan verzorgen, kan Contractant de overeenkomst opzeggen met inachtneming
van het bepaalde in lid 7 van dit artikel.
Artikel 13 - Bijzondere bepalingen Housing en Hosting
13.1 Voor zover de Dienst bestaat uit Hosting en/of Housing zijn de volgende
aanvullende bepalingen van toepassing in aanvulling op de overige bepalingen van
deze voorwaarden. Deze bijzondere bepalingen gaan voor en zijn een aanvulling op
de algemene bepalingen.
13.2 In het geval Contractant zijn eigen server of andere apparatuur of andere
zaken, software, applicaties of data bij Solcon plaatst is en blijft hij
volledig zelf verantwoordelijk voor de deugdelijkheid en het functioneren ervan.
Solcon is op geen enkele wijze (behoudens opzet of grove schuld)
verantwoordelijk en/of aansprakelijk voor het beschadigen en/of teniet gaan van
de geplaatste zaken, software, applicaties en data.
13.3 Contractant is aansprakelijk voor iedere schade die, al dan niet volledig
en al dan niet direct, door de zaken, software, applicaties en data van
Contractant zijn veroorzaakt aan goederen of de goede naam van Solcon. Onder
deze schade valt ook de gevolgschade die Solcon leidt ten gevolge van storingen
en/of onderbrekingen in haar bedrijfsvoering en/of het leveren van haar Dienst.
13.4 Contractant vrijwaart Solcon voor iedere aansprakelijkheid voor schade die,
al dan niet volledig, door de zaken, software, applicaties en data van
Contractant zijn veroorzaakt.
13.5 Solcon kan van Contractant verlangen dat hij zich verzekert tegen de schade
als genoemd in lid 3 en 4 van dit artikel. Indien Contractant hiermee in verzuim
blijft is artikel 9 lid 14 van overeenkomstige toepassing.
13.6 Indien Contractant haar zaken bij Solcon wil plaatsen, bijwerken of
verwijderen dient hij vooraf telefonisch of schriftelijk een afspraak te maken
met Solcon. In beginsel zal een dergelijke afspraak binnen één week gemaakt
kunnen worden. Solcon kan de toegang tot de serverruimte aan Contractant
weigeren zolang Contractant zijn verplichtingen uit het Contract niet nakomt.
13.7 Contractant is te allen tijde gehouden de instructies van Solcon op te
volgen in de serverruimte.
13.8 Indien Contractant niet de volledige server- of kastruimte gebruikt is
Solcon bevoegd deze ruimte (tijdelijk) zelf te gebruiken. Zodra Contractant de
ruimte zelf wil gebruiken, zal Solcon die ruimte op het eerste verzoek ter
beschikking stellen.
Artikel 14 - Bijzondere bepalingen VOIP en Telecommunicatiediensten
14.1 Voor zover de Dienst bestaat uit VOIP of andere Telecommunicatiediensten
zijn de volgende aanvullende bepalingen van toepassing in aanvulling op de
overige bepalingen van deze voorwaarden. Deze bijzondere bepalingen gaan voor en
zijn een aanvulling op de algemene bepalingen.
14.2 De VOIP dienst is een extra service bij DSL Internet Access. Om van de
VOIP-Dienst gebruik te kunnen maken is dus vereist dat Contractant ook de DSL
Internet Access Dienst afneemt. Indien de DSL Internet Access Dienst wordt
beëindigd, opgeschort of anderszins onderbroken, blijft Contractant gehouden de
(betalings)verplichtingen voor de VOIP-Dienst na te komen.
14.3 Solcon brengt de verschuldigde bedragen in rekening door middel van een
gespecificeerde factuur, tenzij Contractant kenbaar heeft gemaakt een geheel of
gedeeltelijk niet gespecificeerde factuur te willen ontvangen. Voor een
specificatie die boven de door Solcon gehanteerde standaard specificaties
uitgaat, is Solcon gerechtigd een vergoeding bij Contractant in rekening te
brengen volgens daartoe door Solcon gebruikelijke tarieven. Evenwel is Solcon
gerechtigd om een specificatie die afwijkt van de standaardspecificatie niet uit
te voeren.
14.4 Ten behoeve van het afwikkelen van telecommunicatieverkeer over
verschillende Telecommunicatienetwerken in Nederland en het buitenland wordt
nummerinformatie uitgewisseld. Solcon kan niet instaan voor de naleving van de
hierop betrekking hebbende wet- en regelgeving door andere aanbieders dan
Solcon.
14.5 Solcon is gehouden om medewerking te verlenen aan krachtens enige
wettelijke bepaling bevoegd gegeven last tot aftappen.
14.6 Indien nodig kan Solcon aan Contractant een of meer nummers toekennen,
tenzij een nummer dat reeds bij Contractant in gebruik is of een aan hem door
OPTA toegewezen nummer door Solcon kan worden geaccepteerd. Indien het nummer
van Contractant in gebruik is bij een andere aanbieder, kan het nummer worden
behouden indien de overeenkomst met die aanbieder wordt beëindigd en die
aanbieder meewerkt aan nummerportabiliteit. Contractant is alsdan een eenmalig
bedrag aan administratiekosten verschuldigd aan Solcon Toekenning van nummers
kan onder beperkingen worden verleend.
14.7 Het is Contractant (op last van OPTA) niet toegestaan om nummers in gebruik
te nemen of in gebruik te hebben uit een ander geografisch netnummergebied dan
het netnummergebied van Contractant. Ook is het Contractant (op last van OPTA)
niet toegestaan een nummer in gebruik te nemen of in gebruik te hebben uit een
ander (inter)nationaal nummergebied dan het nationale nummergebied van
Contractant. Schending van deze bepaling door Contractant geeft Solcon het recht
haar verplichtingen uit het Contract op te schorten voor de duur van de
overtreding.
14.8 Solcon is gerechtigd een toegekend nummer te wijzigen of in te trekken
indien sprake is van wijzigingen in het nationaal nummerplan, wijzigingen in
nummertoewijzing door OPTA of in andere omstandigheden waardoor de
nummerwijziging of intrekking noodzakelijk zijn. Een verzoek of een besluit van
OPTA wordt in ieder geval als een dergelijke omstandigheid beschouwd.
14.9 Bij einde van de Overeenkomst met Solcon kan Contractant aan Solcon
verzoeken het (de) door hem bij de Aansluiting gebruikte nummer(s) over te
zetten naar een andere telecommunicatieaanbieder, mits Solcon met deze aanbieder
een overeenkomst over nummerportabiliteit heeft gesloten.
14.10 Solcon zal zich inspannen de VOIP-Dienst zo optimaal mogelijk te laten
verlopen, maar zij kan niet instaan voor een continue gebruik van de Dienst, ook
kan zij niet instaan voor een constante kwaliteit van het (telefoon)verkeer. De
kwaliteit en de continuïteit van de VOIP-Dienst wordt onder andere beïnvloed
door eventuele storingen in het Netwerk en in het Netwerk van derden en door
storingen in het stroomnetwerk.
Artikel 15 - Levering, uitvoering, leverings- en uitvoeringsdatum, leverings- en
uitvoeringstermijn
15.1 Levering van Producten geschiedt af fabriek, tenzij anders aangegeven.
15.2 De (mondeling of schriftelijk) aangegeven of opgegeven leveringsdatum of
–termijn of uitvoeringsdatum of –termijn geldt bij benadering en bindt Solcon
niet. De verplichting tot levering of uitvoering kan in ieder geval worden
opgeschort zolang Contractant nog enige verplichting jegens Solcon moet voldoen.
15.3 Wijziging of overschrijding van een (mondeling of schriftelijk) opgegeven
of aangegeven leveringsdatum of –termijn of uitvoeringsdatum of –termijn, door
welke oorzaak ook, geeft Contractant nooit het recht op vergoeding van enige
schade (directe of indirecte, of hoe ook genaamd), ontbinding van het Contract
of niet-nakoming of opschorting van enige voor Contractant uit het Contract
voortvloeiende verplichting, tenzij die wijziging of overschrijding te wijten is
aan de opzet of grove schuld van Solcon.
15.4 Contractant is verplicht de geleverde Producten terstond bij de levering op
eventuele tekorten en/of zichtbare beschadigingen te controleren. Contractant is
verplicht Diensten, voor zover die eindigen door voltooiing, terstond na
voltooiing op eventuele tekortkomingen te controleren.
15.5 Eventuele tekorten en/of beschadigingen en/of tekortkomingen als in het
vorige artikellid bedoeld die bij levering aanwezig zijn, dient Contractant op
de leveringsbon, de factuur of de vervoersdocumenten te (laten) vermelden, of in
geval van Diensten binnen vijf werkdagen voorzover het gaat om Contractanten die
geen Consumenten zijn en binnen twee maanden voorzover het gaat om Contractanten
die Consumenten zijn, na het voltooien van die diensten schriftelijk aan Solcon
te melden, bij gebreke waarvan Contractant geacht wordt hetgeen geleverd of
verricht is ook te hebben goedgekeurd. Alsdan worden reclames die nagaande niet
meer door Solcon in behandeling genomen.
15.6 Bij vertraging of gebreke van afname van Producten is Contractant in
verzuim. De door dit verzuim en veroorzaakte kosten en/of schade komen volledig
voor rekening van Contractant, terwijl die Producten door Solcon in geval van
vertraging of gebreke van afname ook voor rekening en risico van Solcon zullen
worden opgeslagen.
Artikel 16 - Risico overgang en eigendomsvoorbehoud
16.1 Het risico van de Producten gaat over op Contractant op het moment van
verzending.
16.2 De door Solcon aan Contractant geleverde Producten blijven eigendom van
Solcon zolang Contractant de verschuldigde prijs, rente en kosten terzake van
alle geleverde of te leveren Producten niet heeft betaald. Onder kosten wordt
mede verstaan de vorderingen die Solcon op Contractant heeft wegens
tekortschieten in een nakoming van met deze gesloten Contracten terzake van
geleverde of te leveren Producten.
16.3 Indien Contractant tekort komt in een nakoming
van zijn verplichtingen uit het (de) met Solcon gesloten Contract(en) of indien
Solcon goede gronden heeft te vrezen dat Contractant tekort zal schieten in het
nakomen van zijn verplichtingen uit het Contract, is Solcon bevoegd de aan
Contract geleverde Producten terug te nemen. Daartoe zal Contractant aan Solcon
op eerste verzoek toegang verlenen tot de onderneming dan wel de locatie waar
deze Producten zich bevinden. Met name – doch niet uitsluitend – bestaat dit
recht indien onder Contractant beslag wordt gelegd, indien Contractant surseance
van betaling aanvraagt of wordt verleend, indien het faillissement van
Contractant wordt aangevraagd of uitgesproken of Contractant zijn eigen
faillissement aanvraagt, of indien Contractant enige betalingsregeling met een
of meer zijner crediteuren treft.
16.4 Indien derden pretenderen rechten te hebben ten aanzien van door Solcon aan
Contractant geleverde doch nog niet betaalde Producten, dient Contractant Solcon
binnen vierentwintig uur nadat hij hiervan kennis heeft genomen hiervan op de
hoogte te stellen. Solcon is in dat geval gerechtigd om de betreffende Producten
bij Contractant weg te (laten) halen, terug te nemen en deze elders op te slaan,
zonder dat leverancier gehouden is tot betaling aan Contractant van enige
vergoeding van schade die ontstaat als gevolg van het weg (laten) halen en terug
nemen van die Producten.
16.5 Indien Contractant met de nakoming van enige verplichting voortvloeiende
uit het Contract of deze Algemene Contractsvoorwaarden in verzuim is, is
leverancier gerechtigd de Producten te allen tijde terug te nemen, waar deze
zich ook moge bevinden, onverminderd het recht van Solcon op volledige
schadevergoeding van Contractant wegens de tekortkoming in de nakoming van zijn
verplichtingen.
Artikel 17 - Tarieven
17.1 Op Contracten en overige betrekkingen tussen Solcon en Contractant zijn de
gebruikelijke door Solcon te hanteren vergoedingen en prijzen van toepassing,
tenzij partijen anders zijn overeengekomen. Informatie aangaande de
toepasselijke tarieven wordt op verzoek door Solcon aan Contractant toegezonden.
17.2 Indien Contractant een aantal uren vrij gebruik van de Dienst is
overeengekomen en dit aantal overschrijdt, brengt Solcon Contractant hiervoor
het geldende uurtarief in rekening. Hierbij wordt een gedeelte van een uur op
een kwartier naar boven afgerond.
17.3 Indien Contractant het aantal overeengekomen uren vrij gebruik van de
Dienst in een kalendermaand niet volledig gebruikt, vervalt de aanspraak van
Contractant op die niet gebruikte vrije uren na afloop van de desbetreffende
kalendermaand. Aan Contractant komt geen vergoeding toe voor niet gebruikte
vrije uren.
17.4 Indien een Contract in afwijking van artikel 23 ingaat in de loop van een
kalendermaand, worden de vaste Contractskosten en het aantal overeengekomen uren
vrij gebruik van de Dienst, zoals opgenomen in het Contact, pro rata (evenredig)
berekend.
17.5 Solcon is gerechtigd de prijzen van al haar producten en diensten jaarlijks
aan te passen overeenkomstig de Consumenten Prijs Index (CPI) van het CBS. De
prijsverhoging volgens deze index levert geen grond op voor Contractant om het
Contract te beëindigen.
17.6 Solcon is daarnaast gerechtigd de prijzen te verhogen. Zij stelt
Contractant hiervan 30 dagen voor het intreden van de wijziging op de hoogte.
Artikel 3 is van overeenkomstige toepassing.
17.7 Alle door Solcon gehanteerde prijzen zijn uitgedrukt in Euro's en zijn
exclusief BTW, invoerrechten, andere belastingen, heffingen, rechten en
vervoerskosten tenzij dit uitdrukkelijk anders staat vermeld.
17.8 De door Contractant te betalen vergoedingen zien slechts op de door Solcon
verstrekte Dienst en/of Product en zien dus bijvoorbeeld niet op enige door
Contractant te maken of gemaakte telefoonkosten, kosten voor kabelaansluiting of
andere kosten voor de verbinding met het systeem van Solcon of transport van
informatie tussen het systeem van Solcon en Contractant tenzij nadrukkelijk
anders overeengekomen.
Artikel 18 - Betaling
18.1 Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, worden door Contractant aan
Solcon verschuldigde bedragen door middel van automatische incasso van de bank-
of girorekening van Contractant afgeschreven.
18.2 Contractant is verplicht Solcon te machtigen een automatische incasso te
kunnen uitvoeren. Contractant is verplicht binnen 30 dagen na het sluiten van
het Contract dan wel binnen 10 dagen na eerste schriftelijke verzoek van Solcon,
alle daartoe benodigde correcte en volledige gegevens aan Solcon te verstrekken.
Indien de machtigingskaart niet binnen de genoemde termijn is ontvangen,
ontvangt Contractant van Solcon een laatste sommatie. Indien niet binnen een
termijn van vijf dagen na de laatste sommatie Contractant gehoor heeft gegeven
aan de sommatie, is Solcon gerechtigd zonder nadere aankondiging Contractant af
te sluiten en afgesloten te houden zolang Contractant zijn verplichtingen niet
na is gekomen. Deze afsluiting ontslaat Contractant niet van zijn
(betalings)verplichtingen jegens Solcon.
18.3 Indien Contractant niet tijdig (via het automatische incasso) voor betaling
heeft zorggedragen, sommeert Solcon hem alsnog voor de betaling zorg te dragen
binnen een termijn van vijf dagen. Wordt binnen die termijn niet betaald, dan is
Contractant zonder nadere ingebrekestelling in verzuim.
18.4 Vanaf de datum van het verzuim is Contractant over al hetgeen hij aan
Solcon verschuldigd is, rente verschuldigd van 2% per maand of gedeelte van de
maand over de vervallen bedragen vanaf de vervaldatum tot en met de datum der
algehele betaling. In het geval de wettelijke (handels)rente (tijdelijk) hoger
mocht zijn dat de contractuele rente, is de wettelijke (handels)rente over die
periode verschuldigd.
18.5 Is Contractant in verzuim geraakt ten aanzien van de nakoming van één of
meer verplichtingen uit hoofde van het Contract of deze Algemene
Contractsvoorwaarden, dan komen, onverminderd de gevolgen die de wet aan zulk
verzuim verbindt, alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten
rechte voor zijn rekening. Deze kosten worden gefixeerd op 15% van de hoofdsom,
met een minimum van € 200,- (exclusief BTW). Indien Solcon hogere kosten heeft
moeten maken, dienen ook deze door Contractant vergoed te worden.
18.6 De door Contractant gedane betalingen strekken steeds in de eerste plaats
ter voldoening van verschuldigde rente en (buitengerechtelijke) kosten en daarna
in mindering op opeisbare facturen (de oudste eerst).
18.7 Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Solcon is het Contractant
niet toegestaan enige schuld aan Solcon te verrekenen met enige al dan niet
betwiste schuld van Solcon aan Contractant.
18.8 Solcon is gerechtigd een kredietwaardigheidsonderzoek naar Contractant te
(doen) uitvoeren. Op basis van dit onderzoek kan Solcon zekerheid verlangen.
Contractant heeft in dat geval recht op inzage van de uitkomsten van het
kredietwaardigheidsonderzoek.
18.9 Indien er op grond van feiten en omstandigheden redelijkerwijs twijfel kan
bestaan of Contractant aan zijn betalingsverplichtingen zal (kunnen) voldoen,
heeft Solcon het recht bij of op ieder moment na het aangaan van het Contract
van Contractant zekerheid te verlangen in de vorm van een bankgarantie of
anderszins veilig te stellen dat Contractant zowel aan zijn betalings- als aan
zijn overige verplichtingen zal voldoen. Het bedrag waarvoor zekerheid kan
worden gevraagd zal niet hoger zijn dan het bedrag dat Contractant over een
periode van zes maanden aan Solcon verschuldigd zal zijn.
18.10 Indien Contractant geen gehoor geeft aan het verzoek tot het stellen van
financiële zekerheid, is Solcon gerechtigd zonder nadere aankondiging
Contractant af te sluiten en afgesloten te houden zolang Contractant zijn
verplichtingen niet na is gekomen. Deze afsluiting ontslaat Contractant niet van
zijn (betalings)verplichtingen uit het Contract.
18.11 De leden 7, 8 en 9 van dit artikel zijn niet van toepassing op Contractant
die als Consument het Contract heeft gesloten en de Dienst ook uitsluitend
zodanig gebruikt.
Artikel 19 - Beveiliging & Persoonsgegevens
19.1 De door Contractant aan Solcon opgegeven (persoons)gegevens worden
opgenomen in de klantenadministratie van Solcon. Deze (persoons)gegevens worden
uitsluitend gebruikt voor de uitvoering van het Contract en deze Algemene
Contractsvoorwaarden, waaronder mede begrepen maatregelen om de dienstverlening
aan Contractant te verbeteren, klachtafhandeling en voor administratieve
doeleinden. Contractant mag de (persoons)gegevens die Solcon over hem heeft
verzameld desgewenst inzien en laten corrigeren. Contractant heeft het recht
Solcon te vragen daarvoor in aanmerking komende (persoons)gegevens van
Contractant te verwijderen of af te schermen. Solcon zal dit op verzoek binnen 4
(vier) weken beslissen, na afweging van het betrokken belang van Solcon en het
privacy belang van Contractant en zal, in geval van een besluit tot afscherming
of verwijdering, Contractant informeren in hoeverre daardoor het gebruik dat
Contractant van Producten en/of Diensten maakt, kan worden beperkt of
verhinderd. De (persoons)gegevens worden niet zonder voorafgaande mededeling aan
of, voorzover op grond van de relevante wetgeving betreffende bescherming van
(persoons)gegevens vereist, toestemming van Contractant voor andere doeleinden
gebruikt of aan derden verstrekt, tenzij er een wettelijke plicht bestaat om
(persoons)gegevens te verstrekken. Solcon is verplicht haar medewerking te
verlenen aan aftappen in opdracht van de daartoe wettelijk bevoegde
autoriteiten.
19.2 Solcon verplicht zich in te spannen de Dienst dermate te beveiligen dat de
persoonsgegevens van Contractant zoveel mogelijk zijn beschermd tegen verlies of
enige vorm van onrechtmatige verwerking.
19.3 Indien Contractant merkt of het vermoeden heeft dat derden zich op
oneigenlijke wijze toegang hebben verschaft tot de Dienst, bijvoorbeeld door het
gebruik van zijn Toegangscode, dient hij zulks onverwijld aan Solcon te melden,
zowel telefonisch (bij de Service Desk) als schriftelijk.
19.4 Bij vragen en/of opmerkingen omtrent de verwerking door Solcon van de
(persoons)gegevens kan Contractant zich schriftelijk wenden tot Solcon ter
attentie van de Service Desk.
Artikel 20 - Reclames
20.1 Alle reclames terzake gebreken of tekortkomingen anders dan die waarop
artikel 15 van deze Algemene Contractsvoorwaarden zien, dienen voorzover het
gaat om Contractanten die geen Consumenten zijn uiterlijk binnen vijf werkdagen
en voorzover het gaat om Contractanten die Consumenten zijn binnen twee maanden
na ontdekking van die gebreken of tekortkomingen of nadat deze ontdekt hadden
kunnen zijn doch uiterlijk binnen drie maanden na levering van de Producten als
bedoeld in artikel 15.1 danwel voor wat betreft de Diensten na de dag waarop met
de uitvoering van de overeengekomen Diensten is begonnen, schriftelijk aan
Solcon te worden gemeld onder opgave van het/de hoe genaamd gebrekkige
Product/Producten of Dienst/Diensten, een deugdelijke beschrijving van het
gebrek en het betreffende factuurnummer. Wanneer Contractant reclameert over de
(hoogte van een) factuur, dan is de vorige volzin van overeenkomstige
toepassing, waarbij geldt dat Contractant alsdan gehouden is aan Solcon
duidelijk te specificeren welk bezwaar of welke bezwaren hij heeft met
betrekking tot de factuur waarover hij reclameert. Na het verstrijken van deze
termijn wordt Contractant geacht het/de geleverde Product/Producten of de
verrichte Dienst/Diensten respectievelijk de factuur of facturen te hebben
goedgekeurd. Alsdan waar reclames niet meer door Solcon in behandeling genomen
en vervalt elke aanspraak van Contractant jegens Solcon terzake.
Eventuele tekorten en/of beschadigingen en/of tekortkomingen als in het vorige
artikellid bedoeld die bij levering aanwezig zijn, dient Contractant op de
leveringsbon, de factuur of de vervoersdocumenten te (laten) vermelden, of in
geval van Diensten binnen vijf werkdagen voorzover het gaat om Contractanten die
geen Consumenten zijn en binnen twee kalendermaanden voorzover het gaat om
Contractanten die Consumenten zijn, na het voltooien van die diensten
schriftelijk aan Solcon te melden, bij gebreke waarvan Contractant geacht wordt
hetgeen geleverd of verricht is ook te hebben goedgekeurd. Alsdan worden
reclames die nagaande niet meer door Solcon in behandeling genomen.
20.2 Nadat een reclame Solcon overeenkomstig het vorige artikellid of artikel 15
heeft bereikt, zal Solcon een onderzoek instellen naar de gegrondheid van de
klacht. Contractant dient toe te staan dat Solcon, diens werknemers of in haar
opdracht handelende derden, de betreffende Producten of Diensten onderzoeken.
Naar aanleiding van dit onderzoek beslist Solcon of de klacht gegrond is. Indien
Solcon constateert dat de klacht gegrond is, zal Solcon of wel de Producten
vervangen door producten zonder gebreken, waarbij de gebrekkige Producten aan
Solcon worden geretourneerd, of wel de Producten herstellen, waarbij Contractant
zijn volledige medewerking dient te verlenen, of wel de Diensten opnieuw
verrichten, of tekortkomingen in de Diensten te herstellen, of wel het Contract
ontbinden tegen terugbetaling van de betaalde prijs, mits Contractant ook in dat
geval de geleverde Producten aan Solcon retourneert.
20.3 Reclame geeft Contractant nimmer het recht enige betaling op te schorten,
schadevergoeding te vorderen, het Contract te ontbinden of te doen ontbinden, of
zich ten aanzien van enige vordering op verrekening te beroepen.
Artikel 21 - Aansprakelijkheid
21.1 Solcon is (indien zij niet met opzet of met grove schuld heeft gehandeld
jegens Contractant) in het kader van of verband houdende met de totstandkoming
en /of uitvoering van de Overeenkomst niet aansprakelijk voor enige schade
behoudens hetgeen in de volgende leden van dit artikel is bepaald. Solcon is
niet aansprakelijk voor enige schade, hoe ook genaamd, en uit welke hoofde dan
ook ontstaan, voortvloeiende uit of verband houdende met het niet, niet tijdig
of niet behoorlijk nakomen van enige verplichting uit hoofde van het Contract
en/of deze Algemene Contractsvoorwaarden, tenzij die betreffende schade is
veroorzaakt door de opzet of grove schuld van Solcon en/of haar leidinggevend
personeel en behoudens hetgeen in de volgende leden van dit artikel is bepaald.
Met name is Solcon niet aansprakelijk voor schade die verband houdt met of het
gevolg is van onderbrekingen in of blokkeringen van toegang tot de Dienst of het
internet via Solcon of derden, gebrek in de beveiliging van de door Contractant
opgeslagen informatie met gebruikmaking van de Diensten van Solcon, handelingen
van andere Contractanten of internetgebruikers, wijzigingen in inbelnummers,
aanmeld- of login procedures, account en emailadres.
21.2 Solcon is (indien zij niet met opzet of met grove schuld heeft gehandeld
jegens Contractant) uitsluitend aansprakelijk voor de directe schade (zoals
hieronder beschreven) die Contractant lijdt als gevolg van een aan Solcon
toerekenbare tekortkoming tot een bedrag ter grootte van de vergoedingen die
Solcon gedurende een periode van 3 (drie) maanden voorafgaand aan de gebeurtenis
waaruit de aansprakelijkheid voortvloeit, heeft betaald gekregen van Contractant
met een maximum van € 45.000,– (vijfenveertigduizend euro).
21.3 Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan:
a. materiële schade aan zaken;
b. redelijke kosten gemaakt ter voorkoming of beperking van directe schade, die
als gevolg van de gebeurtenis waarop de aansprakelijkheid berust, mochten worden
verwacht;
c. redelijke kosten gemaakt ter vaststelling van de schadeoorzaak, de
aansprakelijkheid, de directe schade en de wijze van herstel.
21.4 De totale aansprakelijkheid van Solcon (indien zij niet met opzet of met
grove schuld heeft gehandeld jegens Contractant) voor schade door dood of
lichamelijk letsel zal in geen geval meer bedragen dan € 450.000,–
(vierhonderdvijftigduizend euro) per gebeurtenis, waarbij een reeks van
samenhangende gebeurtenissen geldt als één gebeurtenis.
21.5 Iedere aansprakelijkheid van Solcon (indien zij niet met opzet of met grove
schuld heeft gehandeld jegens Contractant) voor gevolgschade of enige andere
schade dan directe schade zoals omschreven in de artikelen 21.2 en 21.3 van deze
Algemene Contractsvoorwaarden, is uitgesloten. Onder gevolgschade wordt in dit
verband in ieder geval doch niet uitsluitend verstaan: winstderving, gemiste
besparingen; verliezen; kosten gemaakt ter voorkoming of vaststelling van
gevolgschade; en vermissing, verwisseling of beschadiging van (elektronische)
gegevens en/of schade door vertraging in het transport van het dataverkeer.
21.6 Aansprakelijkheid van Solcon wegens toerekenbare tekortkoming in de
nakoming van de Overeenkomst ontstaat slechts, indien Contractant onverwijld en
deugdelijk schriftelijk in gebreke stelt, waarbij Contractant Solcon een
redelijke termijn geeft om alsnog haar verplichtingen na te komen, en Solcon ook
na het verstrijken van die termijn toerekenbaar in de nakoming van haar
verplichtingen te kort blijft schieten. De ingebrekestelling dient een zo
gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat
Solcon in staat is adequaat te reageren.
21.7 Contractant is jegens Solcon aansprakelijk voor alle schade en kosten uit
hoofde of verband houdende met van enige (toerekenbare) tekortkoming en /of
onrechtmatige daad van Contractant. Onder deze schade valt tevens schade als
gevolg van tenietgaan, verlies, diefstal of beschadiging van de Voorzieningen
evenals schade ten gevolge van de aantasting van de goede naam van Solcon of een
van haar medewerkers.
21.8 Beschadiging zoals bedoeld in artikel 21.7 van deze Algemene
Contractsvoorwaarden omvat mede slijtage die is veroorzaakt door onoordeelkundig
gebruik of onzorgvuldige behandeling van de Voorzieningen door Contractant.
21.9 Contractant vrijwaart Solcon en Contractant zal Solcon schadeloos stellen
voor alle aanspraken van derden terzake van schade (direct of indirecte, of hoe
ook genaamd, dus inclusief schade verband houdende met productaansprakelijkheid)
voortvloeiende uit welke oorzaak ook, aan de zijde van de betrokken derde of
derden opgekomen in verband met of voortvloeiende uit het Contract en de in het
kader daarvan geleverde producten en/of diensten.
21.10 Solcon is niet aansprakelijk voor de inhoud van de door Contractant door
middel van de Dienst beschikbaar gestelde informatie c.q. content. Contractant
vrijwaart Solcon tegen aanspraken van derden ter zake deze.
21.11 De gevolgen van tekortkoming in de nakoming van Solcon jegens derden, die
veroorzaakt wordt door of vanwege gedragingen van Contractant, zullen steeds
voor rekening en risico van Contractant zijn.
21.12 Solcon kan Contractant die geen Consument is verplichten producten die zij
in het verkeer heeft gebracht en waaraan een gebrek kleeft, dan wel waaraan een
gebrek zich dreigt te openbaren, volledig binnen een door Solcon te bepalen
redelijke termijn uit de markt te nemen (“recall”). De kosten verbonden aan een
dergelijke recall-actie komen voor rekening van Solcon.
Artikel 22 - Overmacht
22.1 Solcon is niet aansprakelijk indien een tekortkoming het gevolg is van
overmacht.
22.2 Onder overmacht wordt verstaan iedere van de wil van Solcon onafhankelijke
omstandigheid waardoor nakoming van het Contract redelijkerwijs door Contractant
niet meer van Solcon kan worden verlangd, alsmede, voorzover daaronder niet
reeds begrepen: internationale conflicten, gewelddadige of gewapende acties,
maatregelen van enige overheid, arbeidsongeregeldheden onder het personeel van
derden, boycotacties, "Aanvallen" op het Netwerk door hackers of andere
individuen waardoor het Netwerk overbelast raakt of er beschermingsmaatregelen
getroffen dienen te worden, vertraging (in de levering) of andere
onvolkomenheden aan de zijde van derden van wie Solcon op enigerlei wijze
afhankelijk is, storingen in de elektriciteitsvoorziening, storingen in de
verbindingen met het Internet, storingen in het telefoonnet van de betrokken
telecommunicatie maatschappij(en), storingen op het Netwerk van derden,
volledige bezetting van de inbellijnen, uitval van de elektriciteit, uitval en
storingen in de communicatieverbindingen of apparatuur van derden die diensten
aan Solcon leveren en andere storingen die buiten de macht van Solcon liggen.
Tevens wordt onder overmacht verstaan uitval van en storingen in het Netwerk of
de apparatuur van Solcon, evenals arbeidsongeregeldheden onder het personeel van
Solcon.
22.3 Wanneer Solcon voor een periode langer dan twee maanden achtereen niet aan
zijn verplichtingen kan voldoen tengevolge van een overmacht situatie, zijn
zowel Solcon als Contractant bevoegd het Contract door middel van een
schriftelijke verklaring te beëindigen.
Artikel 23 - Duur en beëindiging
Tenzij een van de bijzondere bepalingen terzake duur en beëindiging van een
Contract, zoals opgenomen in deze Algemene Contractsvoorwaarden van toepassing
is, geldt hetgeen is bepaald in de artikelen 23.1 en 23.2 van deze Algemene
Contractsvoorwaarden. De bepalingen 23.3 tot en met 23.6 zijn op alle Contracten
van toepassing.
23.1 Een Contract wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij schriftelijk
anders is overeengekomen. Een Contract gaat in vanaf de eerste dag van de
volgende volle kalendermaand.
23.2 Een gratis Contract kan, indien drie maanden geen gebruik wordt gemaakt van
de dienst, zonder nadere kennisgeving door Solcon worden afgesloten.
23.3 Contracten aangegaan voor onbepaalde tijd, kunnen door elk der partijen
uitsluitend schriftelijk, doch uitsluitend per post of per fax, ondertekend door
(een) daartoe bevoegd perso(o)n(en), met opgaaf van reden, worden opgezegd tegen
het einde van een kalendermaand met inachtneming van een opzegtermijn van één
maand.
23.4 Een Contract, aangegaan voor bepaalde tijd (bijvoorbeeld een jaar), kan
door Contractant tegen het einde van de Contractstermijn met inachtneming van
een opzegtermijn van een maand schriftelijk worden opgezegd, bij gebreke waarvan
het Contract telkens automatisch één jaar wordt verlengd. Indien Solcon het
Contract niet wil verlengen deelt zij dit aan Contractant schriftelijk mee. Het
Contract eindigt dan tegen het einde van de Contractstermijn, dan wel binnen één
maand na mededeling.
23.5 Solcon is gerechtigd het Contract met onmiddellijke ingang (buiten rechte)
te beëindigen en/of de toegang tot de Dienst geheel of gedeeltelijk en al dan
niet tijdelijk te blokkeren, indien Contractant één of meer van zijn
verplichtingen jegens Solcon niet, niet behoorlijk of niet volledig nakomt en
daarmee ook in verzuim is.
23.6 Solcon is gerechtigd het Contract en andere overeenkomsten met Contractant
zonder nadere ingebrekestelling en zonder voorafgaande rechterlijke tussenkomst
met onmiddellijke ingang te beëindigen in het geval Contractant surseance van
betaling vraagt of wordt verleend, indien Contractant zijn faillissement
aanvraagt, het faillissement van Contractant wordt aangevraagd of uitgesproken,
onder Contractant beslag wordt gelegd, Contractant onder curatele is gesteld,
Contractant onder bewind is gesteld, Contractant in aanmerking is gekomen voor
een schuldsaneringsregeling of om toepassing van een schuldsaneringsregeling
heeft gevraagd, indien Contractant komt te overlijden, of indien Contractant
geen Consument is overgaat tot staking of overdracht van zijn onderneming of een
belangrijk gedeelte daarvan.
23.7 Solcon zal geen enkele vorm van schadevergoeding verschuldigd zijn jegens
Contractant voor schade die Contractant (beweerdelijk) lijdt ten gevolge van
beëindiging of ontbinding van dit Contract of eventuele andere contracten,
ongeacht op welke grond de beëindiging c.q. ontbinding plaats vindt.
23.8 Onverminderd het bepaalde in artikel 23.6 heeft Solcon, indien een van de
daar genoemde gevallen zich voor doet of indien Solcon redelijkerwijs mag
verwachten dat Contractant zal tekortkomen in de nakoming van het Contract, ook
het recht:
(a) van Contractant voor lopende en nog te sluiten overeenkomsten betaling
vooraf, dan wel onmiddellijke betaling bij levering of uitvoering, dan wel
behoorlijke zekerheidsstelling voor betaling te vorderen; en/of
(b) haar verplichtingen uit enige overeenkomst met Contractant of uit deze
Algemene Contractsvoorwaarden op te schorten, onverminderd het recht van Solcon
gelijktijdig of latere zekerheidsstelling voor de betaling te vorderen;
(c) zonder rechterlijke tussenkomst betreffende overeenkomst geheel of
gedeeltelijk voor zover die overeenkomst nog niet is uitgevoerd, met
onmiddellijke ingang te ontbinden;
(d) zonder rechterlijke tussenkomst alle met Contractant gesloten overeenkomsten
ten aanzien waarvan Contractant niet in gebreke is, geheel of gedeeltelijk, voor
zover nog niet uitgevoerd, met onmiddellijke ingang te ontbinden.
23.9 Dit artikel 23.8 geldt uitsluitend ten aanzien van Contractanten die geen
Consumenten zijn.
Artikel 24 - Verval vorderingen
Alle rechtsvorderingen van Contractant jegens Solcon, aanspraken op
schadevergoeding daaronder begrepen, vervallen één jaar nadat de betreffende
vordering en/of aanspraak is ontstaan.
Artikel 25 - Slotbepalingen
25.1 Medewerkers van Solcon kunnen Solcon niet binden, indien de gemaakte
afspraken niet schriftelijk door de terzake bevoegde vertegenwoordiger(s) van
Solcon worden bevestigd.
25.2 Contractant is niet gerechtigd, zonder voorafgaande toestemming van Solcon,
enige rechten en plichten ingevolge deze Algemene Contractsvoorwaarden en het
Contract over te dragen.
25.3 Indien een bepaling uit deze Algemene Contractsvoorwaarden of uit het
Contract nietig of vernietigbaar blijkt te zijn, tast dit niet de geldigheid van
de overige bepalingen uit de Algemene Contractsvoorwaarden of het Contract aan.
Partijen zullen ter vervanging (een) nieuwe bepaling(en) vaststellen, waarmee
zoveel als rechtens mogelijk aan de bedoeling van de oorspronkelijke bepaling
gestalte wordt gegeven. Indien partijen hier onderling niet uitkomen is de
rechter waar het geschil aanhangig is of aanhangig kan worden gemaakt bevoegd de
bepaling om te zetten naar een bepaling waarmee zoveel als rechtens mogelijk aan
de bedoeling van de oorspronkelijke overeenkomst gestalte wordt gegeven.
25.4 Contractant is verplicht van iedere voorgenomen adreswijziging onverwijld
schriftelijk mededeling te doen aan Solcon, onder vermelding van de ingangsdatum
van de wijziging. In geval Solcon zich tot Contractant heeft te wenden, mag
Solcon het door Contractant opgegeven adres als zodanig blijven beschouwen
totdat Solcon een nieuw adres schriftelijk wordt medegedeeld.
25.5 In geval van een aanvraag tot faillissement of surséance van betaling, of
een definitief faillissement, surséance van betaling of schuldsanering van
Contractant, stelt deze Solcon daarvan terstond schriftelijk op de hoogte.
25.6 Op betrekkingen tussen Contractant en Solcon is Nederlands recht van
toepassing. Alle geschillen tussen Contractant en Solcon uit hoofde van enig
Contract en/of Algemene Contractsvoorwaarden of die daarmee verband houden,
worden aanhangig gemaakt bij de bevoegde rechter te Amsterdam, dan wel bij de
bevoegde rechter in de woonplaats van Contractant die een Consument is.
25.7 De toepasselijkheid van het Verdrag van de Verenigde Naties betreffende de
Internationale Koop van Roerende Zaken (“CISG”) is uitdrukkelijk uitgesloten.
|