Verloopt het surfen in Internet Explorer langzaam? Komt het regelmatig voor dat Internet Explorer niet meer reageert of vastloopt?                  Of als u wilt updaten en naar de site van microsoft gaat, duurt dat heel lang en naar de Microsoft Tech Net websites voor oplossingen lukt niet?

Kunt u geen Macromedia shock wave file's (swf) van Adobe bekijken?

Toch is het niet uitgesloten dat u op deze Adobe pagina constateert dat de hiervoor benodigde ADOBE FLASH PLAYER wel is ge?stalleerd op uw computer.

U kunt daar net als hiernaast zien welke versie op uw computer is geïnstalleerd.

Maar als bij Adobe via Instellingenbeheer op de Hulp voor Flash Player pagina, aan de linkerkant, onder het kopje Instellingenbeheer, en op de hyperlink voor Het deelvenster Algemene privacy-instellingen klikt is het niet uitgesloten dat u rechts op de pagina onder de tekst 'Het deelvenster Algemene privacy-instellingen' niet de Settings Manager verschijnt, zoals onderstaande afbeelding.

Maar de Opmerking: De hierboven weergegeven figuur is geen afbeelding, maar de daadwerkelijke Settings Manager. Klik op de tabbladen om de verschillende deelvensters weer te geven. Met de opties in de deelvensters kunt u de instellingen voor Adobe Flash Player wijzigen.

 

< Deze klok kunt u dan niet zien. Hierdoor kunt u niet op de tekst calendar klikken om de huidige maand, jaar en datum te kunnen zien en u kunt daarna niet op clock klikken voor de juiste analoge en digitale tijd.

< Op deze klok kunt u ook niet met de rechtermuisknop klikken om onderstaande informatie en instellingen te zien.
 
We vonden achtereenvolgens de volgende oplossingen voor dit probleem:
In eerste instantie hebben we de Flash Player meermaals opnieuw ge?stalleerd. Ook het opnieuw installeren van IE8 bracht geen oplossing, daarna zijn we met onderstaande oplossingen aaan de slag gegaan.

IEFix - General purpose fix for Internet Explorer - IEFix (Zip~4Kb)- Probleem niet opgelost.

[OPGELOST] kan een bepaalde site niet zien maar anderen wel - http://files.surfright.nl/iefix.exe "Open de map waarin je de bestanden hebt uitgepakt. Dubbelklik op IEFix.exe Er wordt soms gevraagd naar de XP installatie disk. Klik in eerste instantie op cancel / annuleren. IEFix zal de dll's opnieuw registreren." We hebben het probleem met de IEFix.exe opgelost maar moesten daarna IE8 herinstalleren om alle functionaliteit van IE8 probleemloos te kunnen gebruiken.